~Katsojat~

~Translate~

sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

~Legginsitkö kadonneet muodista~


Ajattelin tänään puhua legginseistä ja kertoa oman mielipiteeni niiden suhteen.
Olen joskus ollut hulluna legginseihin ja käytin niitä jaloissani ympäri vuoden. Kyllä, jopa talvisinkin jaloissani ei muuta nähnytkään kuin legginsit. Ehkä muutamina päivinä minut saattoi nähdä lökärit jaloissani, mutta ne olivat vain niitä harvinaisia päiviä kun minulla oli lukujärjestyksen mukaan liikuntaa. Muuten legginsit olivat osa jokapäiväistä pukeutumistani.

Kirjoitin edellisen kappaleen menneessä muodossa ja onneksi kirjoitin, sillä nykyään en voi sietää legginsejä. Legginsi riippuvuuteni alkoi aloitettuani yläasteen. Syy siihen uskoakseni oli muoti, sillä legginsithän olivat tuolloin joskus muotia ja monien nuorten saattoi nähdä käyttävän niitä. Itse olin yksi niistä, mutta en tainnut huomata muodin menneen eteenpäin ja legginsien olevan out. Minulle ne kuitenkin taisivat olla in, ehkä liian pitkääkin.

Mutta tosiaan käytin legginsejä siis talvisinkin. Voitte varmaan arvata, että taisin palella kylmyydestä ja niin minä palelinkin, mutta sanontahan sanoo: ”kauneuden takia täytyy kärsiä” ja se olikin minulle syy kestää kipu. Tyhmää kuitenkin sanon. Taisin näyttää tuolloin hyvinkin ”nätiltä”, sillä olin yläasteen aikana hyvin laiha joten jalkani olivat myös hyvin laihat ja kun käytin legginsejä, niin jalkani saattoivat näyttää hyvinkin ”viehättäviltä”, mitkäkin luuranko jalat sanon minä…

Kaikki kuitenkin muuttui (luojan kiitos :D) kun siirryin lukioon. Minulla oli pitkä aika, koko kesäloma, aikaa miettiä pukeutumistani ja tuolloin huomasin jonkin vian siinä. Nimittäin juuri nämä niin ”ihanat” legginsit. No, kesän sujahdettua ohi ja lukioon vaihdettuani oli myös tyylini vaihtunut. Legginsit olivat nimittäin kokonaan kadonneet pukeutumisessani. Kyllä, lopetin tyystin legginsien käytön, sillä ne ovat minusta yksinkertaisesti karmaisevat, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.


Kuitenkin jos nyt joku haluaa/tykkää käyttää legginsejä, niin niitä täytyy sitten myös osata käyttää oikein oikeiden asujen kanssa, jotta ne näyttävät hyviltä jaloissa. Esimerkiksi kun pukee ylleen pitkän ja suuren villapaidan, niin silloin minun makuuni legginsit ovat oiva valinta tai mitkä tahansa tiukat housut tai voihan legginsejä käyttää yhtä hyvin jonkun mekon alla mikäli tykkää. Sanon kuitenkin tämän, että miettikää pari kertaa ennekuin puette legginsit jalkoihinne… Kuitenkin tietysti jokainen pukee oman makunsa ja halunsa mukaan.

Sitten eräs toinen asia minua vaivaa legginsien suhteen. Nimittäin se ketkä niitä käyttävät, sillä jos on isokokoinen ja käyttää legginsejä, niin se ei ole minusta nyt mikään maailman paras yhdistelmä eikä myöskään se jos taas päinvastoin on hyvinkin laiha, mutta nämä ovat taas näitä minun järjettömiä mielipiteitäni ja en todellakaan halua tuomita tai haukkua ketään vaan kerron avoimesti ja rehellisesti mitä pääni kopassa oikein liikkuu (jos nyt mitään :D). Jokainen kuitenkin loppupeleissä päättä itse mitä pukee päällensä eikä joku toinen tai jonkun muun painostuksesta.

Sitten vielä toinen asia (ylläri :D) on se kun joku nyt käyttää näitä legginsejä ja sitten pukee ylleen vaikkapa T-paidan mikä on pituudeltaan ihan normaali mittainen eli loppuu lantion kohdalle, niin se että takapuoli näkyy eikä sitä edes yritetäkään peittää. Itse kuitenkin kun joskus silloin aikoinaan vielä käytin legginsejä, niin osasin kuitenkin käyttää sellaisia paitoja mitkä peittivät takapuoleni aivan reippaasti.

”Legginsit eivät ole housut peitä perse” ,näin ystäväni jaksoi hokea minulle (vaikka sen kuitenkin aina visusti peitin :_D) ja monille muille ystävilleni ketkä käyttivät aikoinaan legginsejä. Tämä on minusta todella hauska juttu, mutta se on kuitenkin täyttä totta ja senpä takia tämä asia minua luultavastikkin pistää silmiini.
En tiedä onko tuossa nyt mitään järkeä, mutta nämä ovat jälleen näitä minun päättömiä ajatuksiani.


Legginsit ovat kuitenkin kokonaisuudessaan aikalailla hävinneet ihmisten käytöstä, sillä kun  miettii niin joskus vuonna 2010 legginsejä saattoi nähdä kaikkien jaloissa varsinkin nuorten. Melkeinpä kaikki käyttivät niitä koulussa, mutta nyt kun katsoo tarkasti, niin ei näekään monien niitä enää käyttävän. Ne ovat vain menettäneet ihmisten mielenkiinnot ja mystisesti kadonneet ihmisten vaatekaapeista. Ehkäpä hyvä näin.

On kuitenkin ihmisiä ketkä niitä edelleen käyttävät ja varsinkin pääkaupunki seudulla olen nähnyt monien niitä käyttävän legginsejä. Se on minusta hauska ilmiö, että pääkaupunkiseudulla legginsit ovat edelleen in ja maaseudulla taas enemmän out. En osaa sanoa miksi näin, mutta hassu juttu sinänsä (:D)

Loppujenlopuksi minun mielestäni legginsit ovat out eivätkä niitä tule näkemään ainakaan minun pukeutumisessani kauhean usein. Ellen tule lyömään pääni todella pahasti. (:D)

Jos joku ihminen on legginsi "riippuvainen" tai nyt vain tykkää käyttää niitä, niin suosittelen myös kokeilemaan  housuja mitkä ovat vähän niin kuin legginsit mutteivät kuitenkaan. Nimittäin jegginsit ovat housut mitä tykkään nykyään käyttää. Eroa jegginseisä legginseihin ovat se että ne ovat paksummat kuin legginssit, joten ne ovat paljon lämpimämmät, ne näyttävät aivan farkuilta, mutta ovat kuitenkin paljon mukavammat jaloissa kuin farkut ja ne ovat kaikenpuolin täydelliset housut.

Jegginsit ovat kuitenkin venyvää kangasta ihan kuin legginsit, joten jos pitää legginseistä niin rakastaa varmasti jegginsejä. Itse olen rakastunut niihin täysin. Aivan ihanat, suosittelen, jos et vielä omista omia jegginsejä.

No, kysynpä nyt teidän mielipiteitänne asiaan. Mitäs mieltä te olette legginseistä ja niiden käytöstä?


Jasmin
                                                                                         

2 kommenttia:

  1. Todella kiva blogi! Liityin lukijaksi :) Toki saat käydä kurkkaamassa myös minun ja Nannan blogia osoitteessa: hell-yeahhh.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, tosi kiva, että tykkäät!

      Kiitokseski käyn kurkkaamassa myös teidän blogianne!(:

      Poista

~ Kerro ihmeessä mielipiteesi postauksestani
~ Kysy rohkeasti, jos tulee jotain kysyttävää
~ KIITOS kaikista kommenteista! Niitä on aina mukava lueskella ja samoin vastailla!(: